woensdag 1 februari 2012

2009 ZUIDLAREN

THUIS
OP
CHESTNUsT
BIJ ELKAAR
LUSTRASAN EN CROOCSKE

                                       TOT DE DOOD ONS SCHEIDT

FEBRUARI 2012: Besluit om mijn 'psychotische kwetsbaarheid', ook te noemen 'psychische beperking' of ook 'psychiatrisch behandelde aandoening', niet te maskeren. Indachtig mijn formulering ten aanzien van herstel, een beetje beroerd terechtgekomen op een vorige websitepage:




Daarom vlecht ik persoonlijke informatie tussen de feitelijkheden. Het verhaal van de werkelijkheid is anders en meer dan waar de onder anderen 'hooggeleerden' van spreken.....waar.....en meer dan waar.....nee, niet de 'filosoof' Bolland








Borger

de Langen  










Soms wordt er zo krampachtig omheen gelopen door de getroffenen en betrokkenen, dáár wil ik niet in mee gaan. Dat betekent ook niet 'ermee te koop lopen', integendeel, ik wil het integreren in verleden, heden én toekomst. 
'Men' mag het best weten maar ik krijg toch nog vaak de indruk dat velen terugdeinzen voor dit soort openheid, mijn niet-zijn lijkt zich voort te zetten. Lustrasan wordt wel bekeken- ja, al die sites en blogs geven statistieken over aantallen bezoeken- maar er komt geen reactie. Gaat het anderen tollen 
als ik ze in mijn internetuniversum laat ronddollen? Ik steek het niet onder stoelen of banken maar ga het ook niet hoog van de toren blazen.....


Vaak wordt het verward en verwarrend als er ideeën zijn dat 'psychische problemen' iets te maken hebben met 'verstandelijke beperking'. Ze kunnen leiden tot tijdelijk onvermogen tot verstandige gedragingen, zeker.....
Met mijn intellectuele vermogens is niets mis.....wie daar wel graag een misverstand van maakt ga z'n gang maar dan loop je in een zelfgegraven kuil.....
ík zet geen vallen, trap geen open deuren in en fabuleer niet, ben niet verward of waanzinnig. Wat wel speelt is dat mijn mentale veerkracht wat deuken heeft opgelopen door psychoses, in hoever dat 'intellect' aantast is niet bekend, wél de intellectuele 'prestaties' denk ik zelf, heb nog genoeg over.....






Maar goed het zijn míjn hobby's, iets nuttigers heb ik niet meer te doen. Onvrijwillig van betaalde arbeid 'vrijgesteld'. Genoeg werk verricht vrijwillig en om niet en tevergeefs om gepensioneerd te zijn..... 


Het is zoals altijd míjn probleem kennelijk niet te bestaan.....ich gehör nicht zu diesen Welt.....maar goed ik ben tenminste niet zielig, miskend enzovoort.
Ik leef met Croocske die mij volop en geheel erkent en herkent, dat is genoeg. Vandaaruit is er een basisstabiliteit ontstaan die nauwelijks nog stuk lijkt te kunnen gaan maar beider 'kwetsbaarheid' blijft. We hebben een zeer gezonde structuur en regelmaat. Gedwongen door mijn gestelspijn lig ik zeer vroeg in bed, ik rust en slaap van 20.00 tot 04.00 uur. Het seizoen om weer tegen zonsopgang de deur uit te gaan komt eraan, heerlijk.


Ik zit rustig* achterover, hoog en droog op mijn nieuwe eiland, alles losgelaten en verwerkt.....niemand hoeft bang te zijn dat ik weer in een psychose schiet zoals in 1999....hoe wordt dat vaak gezegd, omzien zonder wrok, in verwondering.....
Blijvend kun je me blijvend voor gek uitmaken: ik heb inderdaad last van manie, mildheid en mededogen, soms eigenschappen waar je héél goed op gepakt kunt worden. Ik zou zeggen probeer maar.....op de man spelen en niet op de zaak, ach toe maar, al zo oud als de wereld en nog steeds actueel .....rustig en weloverwogen commentaar is welkom, geen opgewonden standjes.....en maak ook niet de vergissing dat ik me op zit te winden over het verlies van de woon- en werkplek Bolland, dat is allang gebeurd. 
Ik ben bezig met die belediging die me ten deel is gevallen via de -logen én de [be]lediging van het landschap én wat die -logen, getituleerden en functionarissen allemaal wel niet hebben laten liggen.....dat 'verjaart' nooit?....zie avontuur in Lions
Niet-s-zijn, nietig zijn, je plaats kennen, ik heb het wel geleerd maar het went nooit echt, geen reacties: bang voor een dialoog met de hofnar van de duivel?


*Nou ja, rustig, veel activiteiten zoals: 
bezig zijn met fotografie, cultuurhistorie, topografie, landschapsbeheer sl.....
autobiografische opstellen dan wel memoires


muziek, zelf orgel spelen in de Ontmoetingskerk, Zuidlaren




mogelijk wat verkoop van foto's.....via Lustrasan


blogs maken


googlesites, testsite maken voor Geestelijke Verzorging Lentis: Dennewoord



vooral via internet studeren in velden landschapsbeheer, psychiatrie, algemeen, veel op 'wiki', techniek en alles wat me interesseert.....wetenschap, filosofie, linguistiek, etymologie, schaken.....















uomo universalis minimalis




Ik kijk naar de Fuji-san die ik, hoewel aan de voet geweest, nooit zag in volle glorie.
Het 'beeld' zegt mij genoeg, ik speelde met de metaforen met wijlen vriend de V.
Wat is glorie, geen zin om omhoog te ploeteren uit prestatiedwang en drang.....
Rustig om de berg heen wandelen- ga jij maar omhoog tussen de colonnes en files*, zei ik tegen de V.- dan ga ik wel langs al die plaatsen waar de oude meester Hokusai rond 1827 zijn zesendertig gezichten op de berg' schilderde.....



woodblock prints © free:source wikipedia








22 04 2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten