vrijdag 20 april 2012

DAGBOEK VAN EEN TROOSTBARE KRATER

21 04 2012 Op 1 mei nieuwe stopdatum gepland voor roken. Móet nu wel, de lichamelijke bezwaren tekenen zich. Ongelooflijk hoe sterk dat verslavingsproces werkt. Alle rationalisatie, het weten en voelen, de wetenschap zelf- het helpt niet.

Het besef dat je op deze weg doorgaand mogelijk eerder en erg pijnlijk afscheid moet nemen van Croocske, zelfs dat is, lijkt nog niet genoeg.  Schrijnend onterecht maar mijn nietzijn en nietig zijn en vernietigd zijn heeft blijkbaar tastbare vormen.

Moge een ieder zich getroosten met de mededeling [wetenschap of kennis is hier een misplaatste term] dat ik alles op eigen conto schrijf en wat dat betreft ga ik als bemiddeld man het leven uit....vooral met het beste wat mij ooit is overkomen en in wiens armen ik hoop te sterven, Croocske.....

23 04 2012 Waarom tekent de levenseinder zich naar het schijnt af? Ik ben niet klassiek, romantisch of psychiatrisch levensmoe meer. Heb ook niet de behoefte per se door te gaan. Geen ambities nog. Leef een rustig bestaan met  Croocske, die vervaarlijk hoest en nog minder kan stoppen: 'ik ga rokend het graf in.....'. Tsja. Twee wezens begaan met anderen en zichzelf niets waard vinden...

25 04 2012 Rook weer meer in plaats van minder. Vanmorgen in ieder geval even op de fiets weg zónder tabak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten