maandag 23 april 2012

TOERISTISCH NEPSPOOR SCHOAPVOLTE GIETEN



22 04 2012 Relicten in het landschap, ook technische, boeien me altijd. Eindelijk maar eens dat restje spoor bekijken waar ik al zo vaak overkwam. De lijn Assen - Stadskanaal, opgeheven in 1970, nu zoveel mogelijk 'wandelspoor'. Maar wat er ligt is niet 'in lijn'met het tracé en gewoon een overgebleven oud stuk of van elders, in ieder geval verplaatst.  Bij Rolde aan de Koelandsdijk liggen nog twee zichtbare spoorstaven in het asfalt, die zijn 'echt'.
Tsja, wat is echt in en aan het landschap.....verandering is een belangrijk aspect.....de rest is 'filosofie'? Ik hou me er liever niet mee bezig, mijn niche in het landschap zijn de uren rond zonsopgang, daarna mag de maatschappij ontwaken en de techniek starten....brullen en racen maar weer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten