dinsdag 24 april 2012

MUNK AT HUNZ



Monnik..... en..... werk, dat is wat ik altijd was en deed. Dat wat ik ben. Zal blijven. Ik heb onderdak bij Croocske en zal bij haar blijven maar in en met de geest zal ik altijd blijven trekken. Ik heb geen doel en loop nergens voor weg. Ik ga. Mijn pad gaat rond de berg, ik zoek de weg die vlak loopt. Ik ga niet klimmen en vallen om nooit meer op te staan. Ik ga niet naar de woestijn om te roepen, ga niet in een rots zitten kluizenaren  en navelstaren. Ik volg niets en niemand. Roep niets aan of op.
Zwart is mijn kleding en dat is erg practisch: des winters snel warm van een zonnestraal en des zomers afkoeling doordat het zweet verdampt op de zwarte hitte....Niks mysterieus en mythisch, niet modern gothic, satanic noch zwaar kerkelijk zwartekousengedoe , amish, joods, geen inquisiteur,geen touareg, geen spanjaard.

Ik draag wit katoenen lang ondergoed. Mijn door zwakheid ontregelde thermostaat wordt zo geholpen.
Ik werk en loop tegelijk en als mijn knieen mij niet meer willen dragen doet mijn stalen ros dat wel. Ook een uit de kluiten gewassen miniscooter als de Opel Agila Ecoflex 0.9 staat mij ten dienste. Allemaal heel modern. Ik leef in alle eeuwen in het landschap anno 2012. Mijn cel is een kamer van 3.5 bij 4.5 m, goed geisoleerd, van alle gemakken voorzien, de badkamer ligt ernaast en 'savonds kruio ik tegen mijn 'nonnetje' Croocske aan.....Er is internet en telefoon, straks glasvezel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten