zondag 22 april 2012

VOLDOENDE RUIM TE MIN VOOR MEER




1969  tot 1971 'S nachts de 'moderne' schrijvers lezen- Wolkers, Reve, Campert, Hermans, Cremer, aan Mulisch ben ik nooit toegekomen, en die zál ik waarschijnlijk ook nooit lezen- overdag suffen achter in de klas. Slechte proefwerken en opeens gedreven en geconcentreerd het examen. Manische opflakkering.....?

Zo behaalde ik later het candidaats biologie, 2e en 3e jaar nauwelijks studeren - niet omdat ik bezet was met corpsactivitieten en drinkgelagen od maar omdat ik voortdurend instabiel was, bezig met van alles en nog wat en vooral: mentaal overleven - en in zo'n half jaar alle tentamens doen.....

Piekpresteren kan heel normaal zijn mits er voldoende rust daarnaast is, maar regelmaat en structuur had ik niet.....














Ik bleek 'te min'voor méér, deed nog wat doctoraalonderzoek maar bleef op een moment in 1976 weg van het Biologisch Centrum in Haren.....mijn ambitie daarna als leerling klavecymbel of orgelbouwer te gaan werken....?
Ook gecoemd te mislukken, ik had geen enkel zelfvertrouwen. Dan maar wat timmeren als therapie met andere wouldbe bouwvakkers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten